Kladdkaksmuffins!

Hej bloggen!

Förlåt för att jag inte har bloggat tidigare idag, jag har faktiskt försökt skriva två inlägg tidigare idag, men eftersom att jag inte har gjort något annat än slappat framför tvn, spelat sims och varit ute med kaninerna idag så verkade det lite onädigt att att publicera ett inlägg med två meningar. Jag antar att jag nu lider av bloggtorka. Men jag lovar att jag ska försöka skriva ändå.

Nu till varför inlägget heter vad det heter.
Jag hittade ett recept som jag tycker verkar riktigt gott som jag ska baka till helgen, här kommer det!



Ingredienser

2 2 st ekologiska ägg
2 2 dl strösocker
1 1 tsk vaniljsocker
50 50 g smör
0.5 0.5 dl matolja
1 1 dl ljus sirap
2 2 dl vetemjöl
1 1 dl kakao av god kvalitet
1 1 tsk bakpulver
1 1 st nypa salt
100 100 g mörk kvalitetschoklad 70 %

Vispgrädde och färska bär till servering

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Lägg ett par chokladägg i varje fågelbo.
Forma trådarna till små fågelbon på toppen av frostingen.
Fågelbo
Pressa mandelmassan/marsipanen genom en vitlökspress.
Bred frostingen över cupcakesen.
Rör ner kaffet.
Frossting
Vispa nutella, florsocker, kakao, vaniljsocker och philadelphiaost krämigt.
Låt svalna.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Prova med en sticka, de ska inte vara kladdiga.
Placera ut stora pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
Rör i mjölken.
Blanda nötter, vetemjöl och bakpulver och vänd ner i äggsmeten.
Mixa nötterna till pulver i hushållsmixer med kniv, eller mal i kvarn.
Vispa ägg och socker vitt och riktigt pösigt.
Cupcakes
Sätt ugnen på 175 grader. 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Lägg ett par chokladägg i varje fågelbo.
Forma trådarna till små fågelbon på toppen av frostingen.
Fågelbo
Pressa mandelmassan/marsipanen genom en vitlökspress.
Bred frostingen över cupcakesen.
Rör ner kaffet.
Frossting
Vispa nutella, florsocker, kakao, vaniljsocker och philadelphiaost krämigt.
Låt svalna.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Prova med en sticka, de ska inte vara kladdiga.
Placera ut stora pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
Rör i mjölken.
Blanda nötter, vetemjöl och bakpulver och vänd ner i äggsmeten.
Mixa nötterna till pulver i hushållsmixer med kniv, eller mal i kvarn.
Vispa ägg och socker vitt och riktigt pösigt.
Cupcakes
Sätt ugnen på 175 grader.

Kram Tilde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0