Steg för steg till min och Noras sminkningar!

Igår så sminkade ju jag och Nora oss konstigt.
Och eftersom att vi så sällan här på bloggen visar smink och sånt så kommer här en steg för steg sminkning på våra sminkningar tänkte att vi börjar med Noras sminkning.
Min kommer imorgon!

1. Steg ett är att lägga en färg (det går bra med vilken färg som helst men i detta fallet så valde vi en grön färg) på halva ögonlocket den innersta halvan ska vara tom så att man kan ta en annan färg där på.

2. Steg två är att lägga en lite ljusare färg längst in på ögonlocket. Ett tips är att ta en mörkare färg längst ut och en ljusare längst in.

3. Steg tre är att ta kajal under ögat, exakt där ögonfransarna sitter "fast".
Gör gärna något roligt på sidan i detta fallet har jag gjort något som jag tyckte var lite coolt att kajal på sidan utav ögat också.

4. Steg fyra som det inte finns någon bild på är att ta mascara vi tog en guldig som inte syntes så bra, går ju lika bra med svart.

Hoppas att detta hjälpte lite. OBS! Jag är sämst på att förklara så här men om ni inte fattar så kolla på bilderna, lycka till!

Kram Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0