FRÅGOR! ♥

Här kommer några frågor och svar och mig (Tilde) och Frida ♥

Hur långa är ni?
Tilde:
Jag är ganska så lång, jag är 172.5 cm.
Frida: Ungefär 162 cm.
Sminkar ni er?
Tilde:
Jag brukar sminka mig. I skolan (vardags) brukar jag bara ha lite mascara och ibland ögonskugga. Men på fester brukar jag ta på mig mer smink.
Frida: Inte till vardags, men när det är något speciellt så gör jag det.
Vad har ni för klädsmak?
Tilde:
Hmm... jag gillar att ha jeans och en fin tröja på mig. Jag gillar också långa linnen, klänningar, kjolar och koftor.
Frida: Jag gillar det mesta men till vardags blir det oftast byxor och någon fin tröja ibland kan jag också ha kjol, men på helgen har jag klänningar och sånt
Brukar ni ha smycken på er?
Tilde:
Jag har alltid armband på mig (älskar armband). Ibland har jag örhängen och halsband.
Frida: Örhängen är något jag alltid bär, så ja.
Vad är er favoritmat?
Tilde:
Jag har många favvo-rätter t ex. pizza, tacos, spagetti carbonara och massa annat onyttigt :P (fast jag gillar sallader och det är nyttigt)
Frida: Ja du, kanske tacos, pizza, hamburgare och annat gott
Favorit artist:
Tilde:
Faktisk har jag ingen. Lyssnar på all möjlig musik.
Frida: Svårt, finns så många att välja mellan men jag gillar väldigt mycket Anna Bergendahl och Rihanna och många många fler.
Favoritfilm:
Tilde:
Jag gillara typ alla filmer jag ser, allt mellan action och komedi.
Frida: Jag gillar väldigt mycket vänskaps, kärleks filmer alltså väldigt mycket tonårs filmer.
Favorit skiva:
Tilde:
Hah, nu kanske ni tycker jag är tråkig. Men jag har ingen speciell favvo-skiva heller.
Frida: Kan inte bestämma mig men någon jag tycker är bra är faktiskt Alcazars skiva väldigt mycket disco och danslåtar i den skivan.
Favoritlåt:
Tilde:
Nu säger jag såhär. Sista låten jag lyssnade på i mobilen var I gotta feeling med Black Eyed Peas.
Frida:
Rude Boy med Rihanna är bra
Vad gillar ni bäst? action, skräckis, komedi eller bebisfilmer (:
Tilde:
Jag tror komedi, eftersom att jag gillar att skratta :D
Frida: Haha, action och skräck filmer kan ni glömma, komedi tror jag
Hur många bästisar har ni?
Tilde:
Svår fråga. Jag har många bra vänner, men bästisar. Hmmm... måste nog säga fyra stycken.
Frida: Har väl 5 bästisar som jag kan lita på i vått och torrt
Vad heter dem?
Tilde:
Lite personlig fråga. Jag håller mina bästisar utanför bloggen. (men jag kan säga att Frida är en av dem!)
Frida: Vill gärna hålla mina bästisar utanför bloggen, dem vet själva vilka dem är!
Vilken är er favoritsport?
Tilde:
Jag är inte värlens-sport-människa men jag gillar basket, bandy och volleyboll var heller inte så dumt.
Frida: INNEBANDY och Dans
Har ni gått på någon sport? Isåfall vilken?
Tilde:
Jag har gått på dans, balett (för 5 åringar), gympa, tennis och nu bandy.
Frida: Gympa och nu då bandy och dans
Vad gillar ni bäst, att cykla, gå eller åka bil?
Tilde:
Om man ska långt bort åker jag bil, om jag ska till skolan så går eller cyklar jag.
Frida: Jag är inte så förtjust i att cykla till skolan, men jag går gärna för då vaknar jag alltid till.
Har ni en egen data?
Tilde:
Nej, hihi, delar med min syrra. Men jag är i STORT behov av en egen.
Frida: Ja
Har du en egen kamera?
Tilde:
Typ, jag är den ända som änvänder den.
Frida: Ja
Vad har du på dig nu?
Tilde:
Det kan du se i ett tidigare  inlägg jag skrev, DAGENS OUTFIT.
Frida: Leggings, kjol, linne och kofta
Hur många är ni i era familjer?
Tilde:
Vi är fyra stycken. Mamma, pappa , storasyster och lillasyster (+ två kaniner)
Frida: Vi är igentligen fem men mina två syskon har flyttat hem ifrån så nu är vi tre, mamma, pappa och jag + mina två älskade katter
Har ni/haft husdjur, isåfall vilket?
Tilde:
När jag var 5 år hade jag en guldfisk som hette Törnrosa. När jag var 6 år skaffade vi en hund som heter Selma, men när jag var nästan 10 fick vi lämna bort henne p.g.a allergi från min sida. 2008 hade jag en kampfisk som hette Rainbow i ett halvår. När Rainbow dog så skaffade jag och mamma två guppies (Blackie och Haj) Men de dog efter en dag. Det var något fel på pumpen som gjorde att det blev ström i vattnet så de dog. Sen nu har jag en kanin som heter Melvin.
Frida: En katt som vi fick när jag var två år som jag älskar mest utav allt på hela denna jorden och en katt som vi har haft i lite mer än ett halv år.



Det var alla frågorna. Frågorna ställdes av Isabella nedanför kommer en bild på henne. Besök hennes blogg på:
www.isabella-lovisa.bloggplatsen.se

Kram Tilde o Frida ♥




Kommentarer
Postat av: Isabella

tack,detv averkligen kul !

får göra det fler gånger (fast andra frågor ;) )

iaf tack för ni la upp bild &

puss på er :D (L)

2010-04-27 @ 19:44:56
URL: http://isabella-lovisa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0